Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Masz propozycje zmian w grze? Możesz je przedstawić tutaj.
Isma
Miss Podwórka
Miss Podwórka
Posty: 538
Rejestracja: 5 paź 2014, o 21:03

Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Post autor: Isma » 6 lut 2019, o 16:54

Zainspirowana wiadomością Bellanutki w wątku z "Pomocą z planszami", w której stwierdziła, że na planszy "może będzie trójmasztowiec" wpadłam na pomysł, że można byłoby wprowadzić nowy typ eventów na Arenie Mody - z planszą podobną do tej, na której rozgrywane są wydarzenia z teleportem, lecz takiej, na której obowiązują zasady gry w okręty.

Wyobrażałabym sobie to mniej więcej tak:

- mamy planszę 10x10 (ewentualnie 'od święta' - co któreś takie wydarzenie - plansza mogłaby być większa, np. 15x15 - "super okręty"), na niej różne wielkości okrętów, od jedynek do czwórek (ew. na 15x15 mogłaby być piątka lub nawet szóstka).
A jeśli całe wydarzenie stanowiłaby jedna plansza (a nie 5-7, tak jak w wydarzeniu z teleportem), to mogłaby być nawet 20x20, a na niej więcej i/lub większych okrętów.

- co ileś minut dostajemy jeden strzał - tak samo jak w wydareniu z 'teleportem'
- po każdym strzale pokazuje nam się wynik (może być pudło, trafiony lub zatopiony). 'Trafiony' i 'zatopiony' różniłyby się od siebie - byłby inny obrazek pola na ekranie,gdy statek się pali, ale jeszcze nie zatonął, a inny gdy jest już zatopiony
- za trafienie, ale nie zatopienie dostawałoby się małą nagrodę - np. kilkaset dolarów lub kilka szmaragdów
- za zatopienie okrętu otrzymywałoby się ubranie (lub inny element garderoby)
- za przejście całej planszy (czyli zatopienie wszystkich okrętów) otrzymywałoby się nagrodę specjalną - może to być, w zależności od wydarzenia - unikalny strój (np. tak jak po przejściu danej planszy w wydarzeniu typu 3x3), unikalna fryzura, tło lub coś jeszcze innego
- można byłoby dokupić dodatkowe ruchy za diamenty (jak zresztą w chyba każdej formie eventu)
- za trafienie można byłoby otrzymać dodatkowy ruch (jak w prawdziwej grze w okręty) - ale to byłaby trochę przesada, ktoś kto ma dużo szczęścia mógłby w ten sposób bardzo szybko przejść całe wydarzenie, więc może mieć mniej minut oczekiwania na następny ruch

Co sądzicie o takim rodzaju wydarzenia? Oczekuję na Wasze pomysły, może warto by jeszcze trochę coś urozmaicić/pozmieniać, żeby event w takiej formie nie by zbyt podobny do 'teleportu'.
Kliknij poniżej, aby wejść na mój profil:
Obrazek

Awatar użytkownika
Katriel Tremaine
Miss Wakacji
Miss Wakacji
Posty: 1820
Rejestracja: 4 lut 2016, o 19:45
Lokalizacja: Shirogane

Re: Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Post autor: Katriel Tremaine » 6 lut 2019, o 17:21

Pomysł sam w sobie mi się podoba, wyraziłam tylko jedną wątpliwość. Skoro są osoby, które nie ogarniają teleportu, to czy takie osoby dadzą sobie radę z okrętami? Poza tą małą wątpliwością, innych nie mam, a jakaś odmiana by się nam przydała.
Obrazek
Jestem kotem, co oznacza, że jestem leniwa z natury...

Awatar użytkownika
Lady_Blair
Miss Podstawówki
Miss Podstawówki
Posty: 465
Rejestracja: 31 sie 2015, o 13:13

Re: Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Post autor: Lady_Blair » 6 lut 2019, o 17:52

Ja nie jestem za tym pomysłem, bo to nic odkrywczego i nowego. Teleport działa na podobnej zasadzie, a jeszcze bardziej zbliżone do statków są wyspy. Różnica jest taka, że wyspy są mniej irytujące niż byłyby statki. Po co utrudniać? Teraz na wyspach strzelamy w kwadraty na planszy i od razu mamy szansę trafić na jakąś rzecz, a przy statkach żeby wygrać rzecz trzeba byłoby klikać i brodzić w okolicy jednego kwadratu. Późnij liczyć na szczęście żeby znów trafić na element statku i znów klikać dookoła niego.

Awatar użytkownika
Regelinda
Moderatorka
Moderatorka
Posty: 2539
Rejestracja: 16 paź 2014, o 00:14

Re: Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Post autor: Regelinda » 6 lut 2019, o 18:43

Czy statki, tak jak normalna wersja gry, opierałyby sie na logice? Bo jeśli tak, to nie jest to podobne do wysp, bo wyspy to ślepy los w trafieniu rzeczy z eventu.

Pomysł nie jest głupi, choć podobny do teleportu. Ale wydarzenie z blokami też mamy w dwóch odsłonach.

Isma
Miss Podwórka
Miss Podwórka
Posty: 538
Rejestracja: 5 paź 2014, o 21:03

Re: Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Post autor: Isma » 6 lut 2019, o 20:24

Tak, w wydarzeniu z okrętami miałaby, podobnie jak w teleporcie, występować strategia, a nie tylko czyste szczęście.

Nie powinno być jednak ono zbyt podobne do teleportu, dlatego zastanawiałam się nad możliwymi różnicami, które dałoby się wprowadzić.

Natomiast wyspy są jednak innym, dość mocno różniącym się wydarzeniem, ponieważ:
- nie ma tam żadnej strategii, czyste losowanie
- darmowy ruch otrzymuje się co kilka godzin, a nie co 40 minut
- odkrycie sąsiednich (czy w ogóle jakichkolwiek innych) pól nie daje żadnej informacji. Zatem, żeby zdobyć wszystkie 30 rzeczy z choćby jednej planszy, potrzeba odkryć przynajmniej dziewięćdziesiąt kilka spośród stu pól (chyba że masz szczęście porównywalne ze zwycięzcą superkumulacji Lotto). Nie jest to prawdą w przypadku teleportu czy okrętów.
Z tego też powodu wyspy uważam za nieatrakcyjny rodzaj eventu, nie da się tam za dużo zdobyć bez wydawania diamentów.
Kliknij poniżej, aby wejść na mój profil:
Obrazek

Awatar użytkownika
Lady_Blair
Miss Podstawówki
Miss Podstawówki
Posty: 465
Rejestracja: 31 sie 2015, o 13:13

Re: Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Post autor: Lady_Blair » 6 lut 2019, o 20:55

A statki to gra logiczna i strategiczna? Może jest w takiej kategorii, ale dla mnie filozofia w tej grze żadna. Saper, czyli Nasz teleport oczywiście... trzeba pomyśleć. Nawet klocki wymagają trochę ogarnięcia co i jak na planszy, ale statki? Komputer ustawia statki i jest ślepy los z trafianiem. Liczy się szczęście żeby wcelować w element statku. Jak już mamy 1 element to później nie potrzeba logiki, bo jedyne co trzeba robić to klikać w przyległe klocki do tego już trafionego i szukać dalszych elementów statku.

Różnica dla mnie między wyspami, a statkami jest taka, że żeby dostać rzecz w wyspach potrzeba 1 szczęśliwego strzału, a żeby zgarnąć rzecz w statkach potrzeba minimum 4 ruchów (jeżeli mowa o czteromasztowcu) i to tylko wtedy kiedy uda się bezbłędnie odgadnąć jego umiejscowienie i sposób położenia, co jest raczej niemożliwe.

Różnica między teleportem, a statkami... w teleporcie jest strzał, który może być szczęśliwy i od razu trafimy rzecz, a może być pudło, ale wtedy dostajemy informacje odnośnie środowiska trafionego klocka w postaci "x" i "?". Jest taktyka celowania blisko rogów, dzięki której systematycznie badamy planszę. W statkach natomiast możemy zrobić nawet dużo ruchów i nie trafić ani jednomasztowca, ani żadnej części większego okrętu. Nie dostajemy również żadnej wskazówki na to co jest dookoła wcześniejszych trafień. Jak już trafimy w element statku to później potrzeba kolejnych ruchów na szukanie reszty okrętu, czyli śmiało można powiedzieć, że w przypadku trójmasztowców i czteromasztowców można byłoby dostać rzecz nawet po kilkunastu ruchach :thumbsup: uwzględniając ruchy na szukanie jakiegoś statku, a później dodając jeszcze te potrzebne na jego całkowite zatopienie.
Ostatnio zmieniony 6 lut 2019, o 21:12 przez Lady_Blair, łącznie zmieniany 1 raz.

Isma
Miss Podwórka
Miss Podwórka
Posty: 538
Rejestracja: 5 paź 2014, o 21:03

Re: Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Post autor: Isma » 6 lut 2019, o 21:11

W statkach jednak jakaś strategia istnieje - jeśli trafimy w jakiś maszt (i nie zatopimy) to nie strzelamy następnego ruchu w przypadkowe pole na planszy. A gdy zatopimy to wiemy, że na sąsiednich polach wokół już nic nie ma. Także, w miarę upływu czasu, jak odkrywamy planszę i zatapiamy kolejne okręty, to będziemy miały ograniczony wybór miejsc, gdzie może znajdować się np. trójmasztowiec, którego jeszcze nie znalazłyśmy.
Najgorsze byłoby szukanie "jedynek" - i wtedy przy dużym pechu możemy skończyć tak jak w przyapdku "wysp" - że brakujący okręt będzie dopiero na ostatnim możliwym polu - ale zawsze wydarzenie można zmodyfikować, że np. są tylko dwójki, trójki i czwórki - i wtedy strategia przy odkrywaniu planszy nabierze większego znaczenia.

Nie wątpię, że statki są mniej strategiczną grą niż plansza z teleportem, ale na pewno bardziej niż wyspy.
Kliknij poniżej, aby wejść na mój profil:
Obrazek

Awatar użytkownika
Lady_Blair
Miss Podstawówki
Miss Podstawówki
Posty: 465
Rejestracja: 31 sie 2015, o 13:13

Re: Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Post autor: Lady_Blair » 6 lut 2019, o 21:29

Ja też nie chciałabym podobnego do teleportu eventu, gdzie ruch byłby co 40 minut lub co godzinę. Nie wiem jak inni, ale mnie wystarcza, że przez 2 tygodnie trwania teleportu mam ustawione budziki pod grę. Niby fajnie, że w teleporcie można zgarnąć dużo rzeczy za free, ale jest to okupione pilnowaniem czasu. Lubię ten event, ale jedna tego typu forma mi wystarcza. Jeżeli ktoś by dobrze ogarnął zasady działania tych statków to MOŻE... ja póki co nie widzę jak mogłoby to fajnie funkcjonować.

Awatar użytkownika
MelindaLucas
Miss Żłobka
Miss Żłobka
Posty: 43
Rejestracja: 17 kwie 2017, o 18:40

Re: Nowy rodzaj wydarzenia - gra w okręty

Post autor: MelindaLucas » 9 lut 2019, o 20:13

Pomysł bardzo ciekawy, jednak czy nie jest on zbyt podobny do istniejących już typów wydarzeń? Ale jak coś jestem za tym pomysłem, warto urozmaicać sobie życie :)
Obrazek

ODPOWIEDZ