Sesje zdjęciowe
: 18 lip 2017, o 23:29
Grając od dłuższego czasu zauważyłam, że (przynajmniej dla mnie) Arena Mody coraz mniej staje się grą o modzie (i tworzeniu stylizacji), a coraz bardziej, niestety, grą o nudnym i męczącym, wielokrotnym klikaniu w różne miejsca.
Wpadłam więc na pomysł, żeby trochę urozmaicić grę, a dokładniej pewien jej element - sesje zdjęciowe.
Czym są obecnie sesje zdjęciowe na Arenie Mody? Koniecznością upierdliwego kilkania co 10 minut w to samo miejsce, aby zdobyć szmaragdy, potrzebne do wielu rzeczy w grze. Z tego też powodu wiele użytkowniczek w powtarzalny sposób pilnuje co pewien krótki czas, czy już się skończyła sesja i klika następną, gromadząc szmaragdy.
Czy to ma jakiś sens? Myślę, że można zmodyfikować grę tak, aby odciązyć graczki (i graczy) od ciągłego,wielokrotnego sprawdzania i naciskania tych samych przycisków, a przede wszystkim - żeby przypominało to prawdziwą, znaną z rzeczywistego świata sesję zdjęciową.
Moim zdaniem sesje zdjęciowe powinny polegać na stworzeniu odpowiedniej stylizacji i zrobieniu jej zdjęcia, które następnie wysyłałoby się do sesji i następnie zostałoby ono ocenione przez wirtualnych (komputerowych) jurorów i w zależności od oceny, zgodności z tematyką sesji, czynnikiem losowym i ew. innymi rzeczami (np. poziomem postaci) otrzymywało się odpowiednią liczbę szmaragdów. Ale też nie wykonywałoby się sesji zdjęciowych za często - np. jedna dziennie, tak jak koło fortuny, czy codziennik.
Rozpisując w punktach, widziałabym to tak:
1. Sesję zdjęciową można wykonać raz dziennie (jak codziennik, czy koło fortuny)
2. Każdego dnia gra (program) losuje tematykę sesji na dany dzień. Tu pozostawiam pole do popisu, tematyki mogą być róznego rodzaju - np. sesja w lesie, sesja na plaży, sesja w kolorze zielonym, sesja w kolorach tęczy, stylizacja na wiedźmę, stylizacja na kelnerkę itp. - lub może być też ustalona na dany dzień gotowa sceneria - np. dane tło, czy udekorowany pokój w mieszkaniu, na tle którego użytkowniczka będzie brała udział w sesji zdjęciowej (może być specjalnie przygotowana tylko do sesji, nawet jesli akurat dana graczka nie posiada tego tła, czy innego elementu).
Docelowo róznorodnych tematyk powinno być przynajmniej kilkadziesiąt.
Można tutaj wykorzystać mnóstwo pomysłów na podstawie tematyk konkursów stylizacyjnych (czy to oficjalnych, czy stworzonych przez użytkowników), jak równiez propozycje nadesłane przez graczy.
2a. Można też dodać urozmaicenie polegające na tym, że użytkowniczka dostaje określony - losowy, pasujący do tematyki, element (lub kilka elementów) garderoby, który/które posiada tylko przez dany dzień i może wykorzystać tylko na potrzeby stylizacji do sesji zdjęciowej (gra może wylosować ubranie, które dana użytkowniczka już ma - wtedy pozostanie w jej garderobie). Tak jak prawdziwe modelki dostają od projektantów ubrania, które mają założyć i przetestować.
3. Do sesji zdjęciowej przygotowywałoby się stylizację w garderobie oraz salonie piękności, a następnie robiło jej zdjęcie.
Powinien być gdzieś w grze przycisk "Wyślij zdjęcie do dzisiejszej sesji zdjęciowej".
4. Wysłane zdjęcie zostaje ocenione przez wirtualne (komputerowe) jury i w zależności od oceny, zgodności z tematyką, poziomu postaci, czynnika losowego i ew. innych rzeczy użytkowniczka otrzymuje za sesję zdjęciową kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt szmaragdów.
Ich liczba powinna być racjonalnie dobrana (pamiętając, że według mojego projektu możliwa byłaby tylko jedna sesja zdjęciowa dziennie). Popatrzmy, ile szmaragdów dziennie można zarobić na sesjach zdjęciowych obecnie (u Pań z różnym doświadczeniem (w grze, nie chodzi o gwiazdki!)):
- nowicjuszka na Arenie Mody, nie znająca techniki, nie posiadająca ulepszeń (np. portfolio czy aparatów) i nie należąca do klubu, będzie klikać co 20 minut i to nie zawsze, powiedzmy, że kliknie 10 razy dziennie, szansą (średnio) około 40% na zdobycie 1 szmaragdu, co daje dziennie:
10 * 0.4 = 4 szm
- doświadczona i aktywna graczka, z ulepszeniami, klikająca co 10 minut - powiedzmy - przez 8 godzin dziennie, należąca do klubu z maksymalnie rozwiniętymi bonusami, szansą (średnią) około 60% na zdobycie 2 szmaragdów (z powodu bonusu klubowego), może dziennie zdobyć z sesji:
48 (6 sesji na godzinę przez 8 godzin) * 0.6 * 2 = 57.6 szm.
Co sądzicie o moim pomyśle?
Wpadłam więc na pomysł, żeby trochę urozmaicić grę, a dokładniej pewien jej element - sesje zdjęciowe.
Czym są obecnie sesje zdjęciowe na Arenie Mody? Koniecznością upierdliwego kilkania co 10 minut w to samo miejsce, aby zdobyć szmaragdy, potrzebne do wielu rzeczy w grze. Z tego też powodu wiele użytkowniczek w powtarzalny sposób pilnuje co pewien krótki czas, czy już się skończyła sesja i klika następną, gromadząc szmaragdy.
Czy to ma jakiś sens? Myślę, że można zmodyfikować grę tak, aby odciązyć graczki (i graczy) od ciągłego,wielokrotnego sprawdzania i naciskania tych samych przycisków, a przede wszystkim - żeby przypominało to prawdziwą, znaną z rzeczywistego świata sesję zdjęciową.
Moim zdaniem sesje zdjęciowe powinny polegać na stworzeniu odpowiedniej stylizacji i zrobieniu jej zdjęcia, które następnie wysyłałoby się do sesji i następnie zostałoby ono ocenione przez wirtualnych (komputerowych) jurorów i w zależności od oceny, zgodności z tematyką sesji, czynnikiem losowym i ew. innymi rzeczami (np. poziomem postaci) otrzymywało się odpowiednią liczbę szmaragdów. Ale też nie wykonywałoby się sesji zdjęciowych za często - np. jedna dziennie, tak jak koło fortuny, czy codziennik.
Rozpisując w punktach, widziałabym to tak:
1. Sesję zdjęciową można wykonać raz dziennie (jak codziennik, czy koło fortuny)
2. Każdego dnia gra (program) losuje tematykę sesji na dany dzień. Tu pozostawiam pole do popisu, tematyki mogą być róznego rodzaju - np. sesja w lesie, sesja na plaży, sesja w kolorze zielonym, sesja w kolorach tęczy, stylizacja na wiedźmę, stylizacja na kelnerkę itp. - lub może być też ustalona na dany dzień gotowa sceneria - np. dane tło, czy udekorowany pokój w mieszkaniu, na tle którego użytkowniczka będzie brała udział w sesji zdjęciowej (może być specjalnie przygotowana tylko do sesji, nawet jesli akurat dana graczka nie posiada tego tła, czy innego elementu).
Docelowo róznorodnych tematyk powinno być przynajmniej kilkadziesiąt.
Można tutaj wykorzystać mnóstwo pomysłów na podstawie tematyk konkursów stylizacyjnych (czy to oficjalnych, czy stworzonych przez użytkowników), jak równiez propozycje nadesłane przez graczy.
2a. Można też dodać urozmaicenie polegające na tym, że użytkowniczka dostaje określony - losowy, pasujący do tematyki, element (lub kilka elementów) garderoby, który/które posiada tylko przez dany dzień i może wykorzystać tylko na potrzeby stylizacji do sesji zdjęciowej (gra może wylosować ubranie, które dana użytkowniczka już ma - wtedy pozostanie w jej garderobie). Tak jak prawdziwe modelki dostają od projektantów ubrania, które mają założyć i przetestować.
3. Do sesji zdjęciowej przygotowywałoby się stylizację w garderobie oraz salonie piękności, a następnie robiło jej zdjęcie.
Powinien być gdzieś w grze przycisk "Wyślij zdjęcie do dzisiejszej sesji zdjęciowej".
4. Wysłane zdjęcie zostaje ocenione przez wirtualne (komputerowe) jury i w zależności od oceny, zgodności z tematyką, poziomu postaci, czynnika losowego i ew. innych rzeczy użytkowniczka otrzymuje za sesję zdjęciową kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt szmaragdów.
Ich liczba powinna być racjonalnie dobrana (pamiętając, że według mojego projektu możliwa byłaby tylko jedna sesja zdjęciowa dziennie). Popatrzmy, ile szmaragdów dziennie można zarobić na sesjach zdjęciowych obecnie (u Pań z różnym doświadczeniem (w grze, nie chodzi o gwiazdki!)):
- nowicjuszka na Arenie Mody, nie znająca techniki, nie posiadająca ulepszeń (np. portfolio czy aparatów) i nie należąca do klubu, będzie klikać co 20 minut i to nie zawsze, powiedzmy, że kliknie 10 razy dziennie, szansą (średnio) około 40% na zdobycie 1 szmaragdu, co daje dziennie:
10 * 0.4 = 4 szm
- doświadczona i aktywna graczka, z ulepszeniami, klikająca co 10 minut - powiedzmy - przez 8 godzin dziennie, należąca do klubu z maksymalnie rozwiniętymi bonusami, szansą (średnią) około 60% na zdobycie 2 szmaragdów (z powodu bonusu klubowego), może dziennie zdobyć z sesji:
48 (6 sesji na godzinę przez 8 godzin) * 0.6 * 2 = 57.6 szm.
Co sądzicie o moim pomyśle?