Najpierw ranking rozwoju klubów, a potem coś extra.
A więc wygląda to tak...
Wszystko wskazuje na to, że
UNDERGROUND będzie pierwszym klubem który osiągnie maksymalny poziom. Do tej pory kroku dotrzymywały
Super ZgAgi, oba kluby szły łeb w łeb, jednak
ZgAgi teraz drastycznie wyhamowały na tyle, że mogą już poczuć na plecach oddech Nemezis. Jako, że
VOGUE również przez ostatni tydzień rozwija się bardzo wolno, wygląda na to, że pierwsza trójka będzie wyglądała tak:
UNDERGROUND,
Nemezis,
Super ZgAgi.
A teraz ciekawostka, na piątym miejscu pod względem szybkości rozwoju klubów mamy
Bellissimę, klub który awansował przez ostatni tydzień o 31 pozycji i nabił aż 122 poziomy. Pierwsza myśl, coś Excel się pomylił, ale że maszyny się nie mylą to pewnie ja się pomyliłam. Sprawdzam w grze -
Bellissima ma faktycznie 317 poziom, wszystko jest w porządku. Wytłumaczenie mam tylko jedno - kilka osób w tym klubie do tej pory nie grało i po zalogowaniu się do gry wszystko co miały na koncie przeznaczyły na rozwój klubu. Czy można w ten sposób nabić aż tyle poziomów? Nie chce mi się teraz liczyć ile milionów dolarów trzeba było na podniesienie tylu poziomów, ale to była niewyobrażalna kwota, raczej grubo ponad 100mln $.
Z pozostałych klubów czołówki nieźle w tym tygodniu
♛ REVOLUTION ♛ i
LOVELINESS, słabiej po raz kolejny
Imagine oraz
Ślicznotki, które w zeszłym tygodniu przebojem weszły do pierwszej dziesiątki, a teraz znacznie zwolniły. Po ogromnym awansie
Bellissimy, miejsca w dziesiątce zabrakło dla klubu
Wariatki.
W drugiej dziesiątce kluby rozwijają się w podobnym tempie i różnice nie są wielkie. Najlepiej w tej grupie idzie klubowi
StyLOVE(✷‿✷), najsłabiej wypadają
Gwiazdy. W trzeciej dziesiątce wyróżniają się
Glamour które nabiły 13 poziomów, dalej słabo idzie
Sabatowi,
GLOW OF PEARLS. Tylko trzy poziomy nabiły także
☆ Niξzαℓєżnξ ☆.
Na dalszych pozycjach tylko jeden zauważalny awans, zrobiły go
Beautiful Women, wbijając 34 poziomy i awansując tym samym o 24 miejsca. Wątpię jednak aby był to trwały trend, raczej uwolnienie zgromadzonych zapasów z wcześniej nieaktywnych kont. Zresztą za jakiś czas się przekonamy.
Aż 26 klubów nie podniosło ani jednego punktu w umiejętnościach klubowych, wiele podniosło jeden, dwa punkty. Często w tym temacie pisałam to co każdy z bardziej doświadczonych graczy dobrze wie - klubów na Arenie jest zbyt wiele. Ciągle powstawały nowe kluby, ale teraz ten proces został przyhamowany. Z jednej strony coraz mniej nowych graczy dopływa do tej gry, z drugiej robienie teraz klubu od podstaw to bardzo trudne zadanie. Mamy jeszcze trzeci czynnik, mocniejsze kluby coraz mocniej rekrutują aktywnych graczy z klubów które nie są dostatecznie rozwinięte. Kiedyś trudno było namówić kogoś na zmianę klubu, dziś perspektywa zdobywania większej ilości szmaragdów w lepiej rozwiniętym klubie jest jednak kusząca. Zauważyłam nawet, że kilka liderek bardzo słabych klubów porzuciło je i dołączyło do lepszych klubów.
Jeżeli spojrzymy na tabelę rozwoju klubów to tak do 50 miejsca są kluby które się rozwijają, jedne wolniej inne szybciej, ale jednak. Poniżej 50 miejsca kluby rozwijające się które pną się do góry można policzyć na palcach. Nie ma w pierwszej setce żadnego debiutującego klubu. Te które miały się rozwinąć już to zrobiły, te które się nie rozwinęły już raczej tego nie zrobią. Poprzednio tabelę zamykał klub
Kobiece Dusze ze 135 poziomem. Teraz jest identycznie. To oznacza, że wiele klubów doszło już do ściany, maksimum swoich możliwości. Kolejnych kroków już nie zrobią. Wszystko wskazuje na to, że społeczność gry będzie się koncentrować w coraz mniejszej liczbie klubów.
To teraz czas na część extra.
Ja już wcześniej od was zastanawiałam się ile jest w klubach tzw. manekinów oraz ile osób przestało intensywnie grać. Sprawdziłam dokładniej pierwszą trzydziestkę najbardziej rozwiniętych klubów z poprzedniego rankingu. Dane pochodzą z okresu 22-28 września, a kryteria były następujące: aktywny gracz to taki który wykonał przynajmniej 140 pojedynków w tym okresie czasu. Nie ważne czy w pojedynkach o szmaragdy czy w pojedynkach w Konkursie Piękności. Albo tu, albo tu, musiał mieć przynajmniej 140 pojedynków, aby być uznanym za aktywnego. Dlaczego akurat 140 pojedynków? Jedno wejście do gry rano, jedno wejście do gry wieczorem to 20 pojedynków dziennie, razy siedem dni (z takiego okresu pochodzą dane) daje 140. Jeżeli ktoś gra rzadziej nie był liczony jako aktywna osoba.
Co można wyczytać z tej tabeli. Wygrał ją
Nemezis w którym zanotowałam tylko jedną osobę nieaktywną. W kolejnych czterech klubach nieaktywnych osób jest bardzo mało:
LOVELINESS,
VOGUE,
[CENZURA],
UNDERGROUND, ale w już kolejnych trzech klubach:
Super ZgAgi,
Future,
StyLOVE(✷‿✷), nieaktywnych osób jest aż osiem. To już wydaje się sporo jak na czołowe kluby.
Im dalej tym gorzej...
W
♛ REVOLUTION ♛ już 11 osób było nieaktywnych czyli ponad 20% graczy w klubie.
Fashion Club 16 osób nieaktywnych to już jest prawie jedna trzecia klubu, a to przecież dalej jeden z przodujących klubów!
Boginie Miłości - kiedyś wzorowy, teraz można powiedzieć dobry klub, a ma 40% graczy nieaktywnych.
☆ Niξzαℓєżnξ ☆ - to klub w którym połowa graczy jest nieaktywnych.
W
Mystificity i
Wojowniczkach więcej jest już graczy niegrających niż grających.
OCZYWIŚCIE nie są to "żelazne dane". To tylko dane z jednego tygodnia, ktoś akurat mógł nie grać, a komuś nie chciało się zrobić pojedynków, ktoś nie miał akurat w tym okresie czasu na grę. Jasna sprawa. Bardziej niż na dokładnych wyliczeniach zależało mi na pokazaniu tendencji jak to wygląda i wyszło trochę zatrważająco, bo okazuje się, że w grze zostało bardzo mało naprawdę aktywnych graczy. Podsumowując w czołowych trzydziestu klubach jest 1015 aktywnych graczy i 418 nieaktywnych. Jeżeli w czołowych klubach nie jest perfect, to co musi się dziać w słabych klubach. Dziesięć procent aktywnych graczy? Chyba jeszcze mniej.