(Wydarzenia) Jak grać w "bloki"?

Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Awatar użytkownika
MisAdmin
Ex-Atomówka
Ex-Atomówka
Posty: 898
Rejestracja: 15 lut 2010, o 17:49
Lokalizacja: Ex

(Wydarzenia) Jak grać w "bloki"?

Post autor: MisAdmin » 26 cze 2015, o 12:56

Ważne: Opis powstał na podstawie wydarzenia "Jacht" i "Modne Printy". Kolejne edycje wydarzenia mogą różnić się ilością stref, nagród, cenami pakietów. Jednak mechanika powinna być ta sama.

Dzień dobry,

Poniżej znajdziecie krótką instrukcję, jak grać w wydarzenia typu "bloki". Oczywiście nazwa wydarzenia może być inna, ale mechanika zawsze powinna być podobna.


Wydarzenie składa się z dwóch etapów:

Etap 1: Dotarcie do planszy z blokami
W zależności od edycji wydarzenia możliwe są dwa rodzaje etapu 1: koło lub plansza.

Wariant 1: Koło

Koło już znasz z codziennych nagród. Po naciśnięciu "zakręć" wylosujesz strefę z nagrodami, o które będziesz grać. Codziennie jedna próba "zakręcenia" kołem jest darmowa. Jeśli chcesz grać częściej, to zapłacisz diamentami za każdą kolejną grę danego dnia. Dodatkowo, za zebranie wszystkich rzeczy, ze wszystkich plansz możesz otrzymać specjalną nagrodę główną - jej istnienie jest sygnalizowane poprzez prezent na samym środku koła.
Obrazek
Ważne informacje o kole:
  1. Codziennie masz jedno darmowe "zakręcenie" kołem.
  2. Jeśli chcesz zagrać kolejny raz danego dnia, to musisz zapłacić diamentami.
  3. Jeśli zbierzesz wszystkie rzeczy z danej strefy, to nie będzie ona brana pod uwagę przy kolejnym "zakręceniu".
  4. Na kole widzisz strefy. Każda strefa oznaczona jest dwoma liczbami "X/Y".
    "X" to ilość zdobytych rzeczy, "Y" to ilość rzeczy, które można zdobyć. Poniżej przedstawiony jest przykład strefy, w której do wygrania są 3 nagrody, a gracz nie zdobył jeszcze ani jednej z nich:
    Obrazek
Wariant 2: Plansza

Drugim wariantem dla tego typu wydarzeń jest przechodzenie do stref z blokami przy pomocy planszy. Żeby rozpocząć grę w bloki wystarczy kliknąć na numer pierwszej dostępnej dla nas planszy - zaznaczona jest na żółto. Plansze oznaczone kolorem zielonym to te, które zostały już przez nas zbadane, a plansze zaznaczone kolorem szarym to te, które jeszcze są przed nami. Na ekranie z planszami znajdziemy również informację nt. nagrody głównej, liczby dostępnych żyć oraz czasu, który jest potrzebny do odnowienia jednego życia.
Obrazek
Ważne informacje o planszy:
  1. Żeby wejść do strefy z blokami potrzebne jest życie.
  2. Jedno życie odnawia się co kilka godzin.
  3. Możesz kupić dodatkowe życia płacąc diamentami.
  4. Nie można wejść do stref zaznaczonych kolorem zielonym (zbadanych) oraz szarym (niezbadanych).
  5. Do aktualnie badanej strefy można wracać dowolną ilość razy.
Etap 2: Gra w bloki.
Po wylosowaniu strefy rozpoczyna się gra w "bloki". Zadanie jest proste: musisz usunąć odpowiednią ilość bloków danego koloru/ów, aby zdobyć nagrodę.
Obrazek
  1. Po lewej stronie widać planszę z różnokolorowymi blokami.
  2. Po prawej masz nagrody oraz kolor lub kolory bloków przypisane do nich.
  3. Nad planszą masz "wspomagacze": młoty, bomby i tęczobomby.
  4. Jeżeli w danej wersji wydarzenia przewidziana jest na planszy dozwolona liczba ruchów, to informację na temat tego, ile ruchów masz jeszcze do wykorzystania na danej planszy znajdziesz pomiędzy wspomagaczami i blokami - przykład jest tutaj)
Zasady gry:
  1. Usuwać możesz bloki tego samego koloru, które sąsiadują z sobą.
    Takich bloków musi być co najmniej 2. Jeśli są dwa, to muszą sąsiadować w pionie lub poziomie, ale nie w skosie.
  2. Jeśli chcesz wiedzieć, jakie bloki zostaną usunięte, to najedź na jeden kursorem myszki.
    Gra automatycznie zaznaczy wszystkie bloki, które zostaną usunięte.
  3. Bloki usuwasz, klikając na jeden z nich.
  4. Aby zdobyć nagrodę, musisz usunąć wszystkie bloki danego koloru (lub kolorów).
    Przykład:
    Obrazek
    Zdobędziesz spódnicę po usunięciu 25 żółtych bloków i 15 różowych.
  5. W usuwaniu bloków pomocne będą Ci również "wspomagacze". Żeby z nich skorzystać musisz mieć przynajmniej jeden ruch do wykorzystania na planszy.
    Młoty - kasujesz jeden wybrany przez Ciebie blok.
    Bomby - kasujesz 9 bloków (kwadrat 3x3) wybranych przez Ciebie.
    Tęczobomby - kasujesz wszystkie bloki koloru wybranego przez Ciebie.

    a) "Wspomagacze" można zakupić za diamenty.
    b) Zakupione "wspomagacze" są dostępne na wszystkich planszach.
    Obrazek
  6. Z planszy możesz wyjść, ale jeśli nie zdobędziesz wszystkich nagród i wrócisz na nią, to zostanie ona zresetowana.
  7. Strefa, na której zdobędziesz wszystkie nagrody, nie będzie brana pod uwagę przy losowaniu kołem (patrz etap 1) lub będzie zaznaczona kolorem zielonym przy wariancie z planszą (patrz etap 1).
  8. Jeżeli zabraknie Ci ruchów na danej planszy, możesz je kupić przy pomocy diamentów.
  9. Zakupione ruchy nie przechodzą na kolejne plansze.
  10. Zakupione wspomagacze przechodzą na kolejne strefy.

Zablokowany