I Ogólne
Na forum (tzn. w postach, tytułach wątków, nazwach użytkowników, awatarach, sygnaturach, screenach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie treści:
IV. Avatar i sygnatura
Avatar i sygnatura pozwalają wyróżnić się użytkownikowi forum, jednak przy ich wstawianiu i aktualizowaniu należy pamiętać o przestrzeganiu punktu III Niedozwolone treści oraz pamiętać o tym, że:
Avatar nie może przekroczyć:
Sygnatura jako całość nie może być zbyt długa, nie może utrudniać przeglądania forum.
* Obsługa forum zastrzega sobie prawo do decydowania, która sygnatura jest za długa i/lub utrudnia przeglądanie forum.
V. System kar
Moderatorzy oraz administratorzy mogą zastować następujące kary za łamanie regulaminu:
- Korzystanie z Forum jest bezpłatne.
- Rejestracja na forum jest przywilejem, a nie prawem i przysługuje każdemu graczowi. W każdej chwili przywilej ten można utracić, szczególnie jeśli łamie się prawo, zasady gry, regulamin forum lub nie stosuje do poleceń moderatorów czy administratorów.
- Każdy rejestrujący się użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się z niniejszym regulaminem i ma obowiązek go przestrzegać.
- Zabronione jest posiadanie więcej niż jednego konta na forum. Niedozwolone jest użyczanie swojego konta innym użytkownikom.
- Osoby, które posiadają konta mające to samo IP (grające z jednego komputera lub korzystające z tej samej sieci wi-fi), zobowiązane są natychmiast po założeniu konta zgłosić to dowolnemu moderatorowi forum.
- Odwołania od decyzji moderatorów należy w pierwszej kolejności kierować do nich. W przypadku braku pozytywnego rozwiązana dla obu stron, sprawę można kierować do Administratora Forum. Każde takie odwołanie musi być szczegółowo uzasadnione. Decyzja Administratora Forum jest ostateczna i nie podlega dyskusji.
- Administrator Forum lub Gry może zmienić niniejszy Regulamin w każdej chwili. Jeśli nie określono inaczej, zmiany wchodzą w życie z chwilą ich publikacji na forum.
- Decyzją administratora, konta na forum gry ArenaMody.pl mogą być bez podania przyczyny:
- Usunięte
- Zmodyfikowane
- Zablokowane i odblokowane
- Podobnie ma się sprawa edycji założonych tematów i postów danego użytkownika.
- Na forum posługujemy się językiem polskim. Należy dbać o jego czystość i poprawność.
- Zakładając nowy temat, użytkownik forum zobowiązany jest do przestrzegania następujących reguł:
- Temat należy zakładać w odpowiednim dziale. Każdy dział jest opisany, a jeśli mamy problem z jego wyborem, najlepiej napisać do moderatora.
- Przed założeniem tematu należy sprawdzić (za pomocą funkcji Szukaj), czy nie ma już wątków o podobnej lub takiej samej tematyce. Wskazane jest zapoznanie się z zawartością działu Zadaj Pytanie.
- Zabronione jest zakładanie kilku tematów o tym samym problemie w różnych działach.
- Tytuł wątku musi informować o jego zawartości. Niewskazane są tytuły: „Mam duży problem”, „Znalazłem błąd”, „Zjadło mi kredyty”….
- Pisząc posty (nowy temat lub odpowiedź), zobowiązany jest do przestrzegania następujących reguł:
- Zakładając nowy temat, należy dbać o jego czytelność i rzeczowość.
- Posty nie mogą zawierać niedozwolonej treści (patrz: III Niedozwolone treści).
- Zabronione jest cytowanie postów zawierających niedozwolone treści.
- Zabronione jest pisanie jednego postu pod drugim – należy używać opcji „Edytuj”.
- Zabronione jest nadużywanie kolorów oraz funkcji formatujących wygląd tekstu (pogrubianie, podkreślanie, kolorowanie itd.).
- Zabronione jest pisanie w sposób nieczytelny (ŚlAcZkAMi Z DuZyCh i MaLyCh LiTeR, $l@czk@mi z3 zn@ków $pecj@lnych itd.).
- Zabronione jest cytowanie postu powyżej oraz robienie drzewek cytatów.
- Zabroniony jest offtop, czyli pisanie postów w danym wątku nie na temat i/lub nic nie wnoszących do dyskusji.
- Zabroniony jest flood, objawiający się wielokrotnym powtarzaniem w wiadomości tego samego tekstu, liter, znaków lub emotków.
- Zabroniony jest trolling, czyli pisanie postów w celu wywołania kłótni, obrażania i irytowania innych użytkowników forum.
- Zabronione jest pisanie postów, których głównym celem jest zdobycie większej ilości postów w rankingu forum.
- Zabronione jest wklejanie w postach linków do swojej postaci w grze, do swoich prezentacji itd. (linki te mogą występować wyłącznie w sygnaturze).
- Zabronione jest umieszczanie obrazków w postach o wymiarach większych niż 640 pikseli szerokości, 640 pikseli wysokości oraz wadze 500kB. (Wyjątek: oryginalne zdjęcia Pań z gry Arena Mody)
- Obrazki przekraczające powyższe wymiary należy umieszczać w znacznikach [rimg] zamiast [img]. Wtedy zostaną one automatycznie zmniejszone do regulaminowego rozmiaru.
- Zabronione jest wchodzenie w kompetencje moderatorów czy administratorów forum. W przypadku łamania zasad, używamy funkcji „Zgłoś”.
- Niedozwolone jest odnawianie starych tematów bez wyraźnej potrzeby.
- Zabronione są wszystkie rodzaje nieautoryzowanych reklam w nazwie użytkownika, poście, sygnaturze, czy to w formie banera, linku, obrazka, avatara itp..
- Zabronione jest organizowanie jakichkolwiek innych nagród poza satysfakcją w konkursach organizowanych przez użytkowników forum.
- We wszystkich konkursach organizowanych na forum (zarówno oficjalnych, jak i tych organizowanych przez użytkowników) mogą brać udział wyłącznie prace z polskiej wersji językowej gry Arena Mody. Prace wysłane z innych wersji językowych będą zdyskwalifikowane.
Na forum (tzn. w postach, tytułach wątków, nazwach użytkowników, awatarach, sygnaturach, screenach, itd.) niedozwolone jest umieszczanie treści:
- Naruszających prawo lub dobro innych osób, obrażających innych użytkowników forum lub osoby publiczne.
- Pornograficznych lub związanych w jakikolwiek sposób z pornografią,
- Mogących budzić odrazę, niesmak, silny strach oraz brutalnych, ukazujących przemoc.
- Wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej lub innych przejawów dyskryminacji.
- Zawierających groźby odnoszące się do życia realnego.
- Wulgarnych w tym słów i wyrażeń (także przy użyciu formy ocenzurowanej np. gwiazdkami, kropkami; w językach obcych itp.). Podstawowym wyznacznikiem jest Słownik Języka Polskiego PWN.
- Łamiących prawa autorskie i pokrewne.
- Propagujących alkohol, narkotyki i inne środki odurzające.
- Zawierających dane osobowe innych osób.
- Nakłaniających innych do łamania zasad gry czy forum.
IV. Avatar i sygnatura
Avatar i sygnatura pozwalają wyróżnić się użytkownikowi forum, jednak przy ich wstawianiu i aktualizowaniu należy pamiętać o przestrzeganiu punktu III Niedozwolone treści oraz pamiętać o tym, że:
Avatar nie może przekroczyć:
- 150 pikseli wysokości
- 150 pikseli szerokości
- wagi 50KB
- 500 pikseli szerokości
- 120 pikseli wysokości
- wagi 60KB
Sygnatura jako całość nie może być zbyt długa, nie może utrudniać przeglądania forum.
* Obsługa forum zastrzega sobie prawo do decydowania, która sygnatura jest za długa i/lub utrudnia przeglądanie forum.
V. System kar
Moderatorzy oraz administratorzy mogą zastować następujące kary za łamanie regulaminu:
- upomnienie – najlżejsza z kar i dotyczy tylko niewielkich przewinień. Jest to zwrócenie użytkownikowi uwagi przez moderatora, że łamie regulamin. Niezastosowanie się do upomnienia, karane będzie ostrzeżeniem.
- ostrzeżenie – standardowa kara za łamanie regulaminu. Ostrzeżenie wysyłane jest w formie prywatnej wiadomości do użytkownika.
- ban czasowy lub stały – może go otrzymać osoba, które mimo kilkukrotnego ostrzegania dalej łamie regulamin. Ban czasowy może być na okres od 1 do 7 dni. W przypadku drastycznego naruszenia regulaminu może być on dany bez ostrzeżenia.
- stałe lub czasowe wyłączenie czatu forum - w przypadku łamania regulaminu na czacie forum (np. trolling), czat może zostać użytkownikowi zablokowany. Pierwsze i drugie przewinienie skutkować będzie wyłączeniem komunikatora na okres od 1 do 7 dni, kolejne natomiast jest równoznaczne ze stałym wyłączeniem czatu.
- Upomnienie (nie musi wystąpić)
- 1 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
- 2 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
- 3 ostrzeżenie + możliwy dodatkowy ban
- 4 ostrzeżenie + ban czasowy
- 5 ostrzeżenie + ban stały
- zmiana awatara/sygnatury jest stosowana w przypadku łamania zasad ich umieszczania,
- blokada avatara/sygnatury jest stosowana, jeśli użytkownik rażąco złamał zasady ich umieszczania lub już wcześniej był upominany/miał zmieniany avatar/sygnaturę,
- zmiana nazwy użytkownika – stosowana w przypadku łamania punktu III Niedozwolone treści,
- wykluczenie z forum to kara stosowana w przypadku propagowania bugów, notorycznego łamania zasad gry i forum, kierowania gróźb odnoszących się do życia rzeczywistego, promowania pornografii, umieszczania niebezpiecznych linków itp. W przypadku wykluczenia może być stosowany dodatkowy Ban na IP.
- wykluczenie z oferty gier XS Software to kara najcięższa i stosowana jedynie wtedy, jeśli wykluczenie z samego forum nie pomaga. Takie wykluczenie to bany we wszystkich grach XS Software oraz na każdym forum.