No cóż, może i ja się wypowiem w tym wątku odnośnie wrażeń dotyczących nowej wersji gry.
Zrobiłam podsumowanie, jakie są zalety i wady nowej Areny Mody w porównaniu ze starą wersją:
ZALETY:
- nie trzeba już klikać co 10 minut w sesję zdjęciową lub supermodelkę (tą ostatnią to głównie podczas wydarzeń z prezentami)
- nie traci już się dolarów gdy ktoś Cię wyzwie, nie trzeba zbierać na statystykę i prosić koleżanek o ochronę (żeby któraś z nich Cię celowo wyzwała i przegrała, żeby jakaś obca Cię nie ograbiła)
- w szczęśliwych kartach można teraz od czasu do czasu wygrać diamenty
- podoba mi się pomysł z konkursem piękności i stylizacjami o różnej tematyce (choć zbyt często się powtarzają, np. niedawno były cały czas księżniczki). Ale ten pomysł ma też wady - opiszę je w rozdziale z wadami.
Natomiast niewątpliwą zaletą jest podział na kilkusetosobowe (z tego co wiem chyba 300-osobowe) grupy, dzięki temu nie zawsze musisz rywalizować ze wszystkimi, a nawet nie zawsze z tymi samymi osobami. Dzięki temu od czasu do czasu masz szansę powalczyć o nagrodę nawet jeśli nie jesteś jakąś super-mistrzynią.
- można uzyskać dostęp do starych kolekcji, kupić ciuchy, które były dostępne dawno temu, co daje szansę stworzenia ciekawszych stylizacji
WADY:
- praktycznie wszystko kosztuje teraz szmaragdy (no, może poza ubraniami ze sklepów z "Centrum Handlowego" - to, co jest ogólnodostępne i nie należy do żadnej kolekcji/eventu kupuje się teraz za dolary). Ale oprócz tego, każdy ruch np. w wydarzeniu z teleportem czy pudełkiem kosztuje teraz szmaragdy (tak, bardzo miłe uczucie, gdy ciągniemy nagrodę z pudełka na "Fashion Week" za 3 szmaragdy i wylosowałyśmy... 2 szmaragdy
). Do prezentów też musimy teraz dopłacać (np. do dużego 40 szm - bleee... )
- trzeba od nowa rozbudowywać klub, ale moim zdaniem lepiej byłoby gdyby wprowadzono więcej możliwości dla klubów i rodzajów interakcji między nimi (np. sojusze klubowe, dyplomację, wypożyczanie pucharów za $/szm/di, eventy, w których bierzemy udział jako klub - i zdobywamy punkty (lub inne rzeczy) rywalizując z innymi klubami, a nie indywidualnymi użytkowniczkami - oraz ew. inne pomysły)
- zupełnie odechciało mi się teraz chodzić na przyjęcia - w nowej wersji gry byłam do tej pory tylko na jednym, już nie są tak atrakcyjne jak kiedyś, zazwyczaj pojawiam się tylko na tych, których organizatorką jest ktoś znajomy, lub takie, na które sama dostanę zaproszenie, bez wysyłania wiadomości z prośbą o nie
- nie ma już możliwości przechowywania energii w pakietach, trzeba ją wydawać na bieżąco (zostały nam tylko te, które miałyśmy przed wprowadzeniem nowej wersji gry - jako paczki niebieskiej energii)
- nie da się już ustawić wakacji w grze (a szkoda, bo gdy miałam za dużo do zrobienia w realnym świecie, albo zwyczajnie potrzebowałam odpoczynku i nie chciałam żeby gra mnie kusiła, to brałam "krótki oddech" czyli wakacje, których nie dało się przerwać przed upływem 48 godzin (bo nigdy nie przyszłaby mi do głowy myśl o wydaniu diamentów na wcześniejsze przerwanie wakacji)
- statystyki kosztują teraz najwyżej 2000 pkt mody lub 200,000 $, jest to z jednej strony zaleta, a z drugiej wada.
Zaleta dlatego, że nie trzeba na nie wydawać coraz więcej i można je dosyć często podnosić, a wada dlatego, że jak użytkowniczka będzie przez dłuższy czas nieaktywna (np. znudzi jej się gra i nie będzie się logować przez kilka miesięcy, to inne użytkowniczki jej odskoczą i będzie znacznie częściej przegrywała pojedynki - a w tej chwili są one kluczowym elementem gry potrzebnym do zdobywania szmaragdów, których teraz trzeba bez liku na różne rzeczy w grze). Wprawdzie z przegranych pojedynków też się coś zdobywa (szmaragdowy pył), ale wtedy wszystko idzie kilka razy wolniej.
Z tego powodu na dłuższą metę - gdybyśmy przewidywali grę przez kilka kolejnych lat od dzisiaj - robi się jeszcze większy wyścig szczurów na statystyki, niż w starej wersji.
- konkursy piękności i areny mają też wady:
Chcąc walczyć o wygraną lub wysokie miejsce trzeba często być aktywną o różnych porach (w tym wstawać w nocy, żeby zbijać energię - niebieską dla konkursu piękności, pomarańczową dla areny). Może lepszy byłby pomysł, żeby o kolejności miejsc decydował procent wygranych w stosunku do odbytych prób w konkursie (oczywiście z wprowadzeniem warunku, że aby być klasyfikowaną, trzeba uczestniczyć przynajmniej X razy w danym tygodniu - żeby uniknąć sytuacji, gdy któraś użytkowniczka weźmie udział 1 raz i wygra - i będzie mieć 100% wygranych). Wtedy przestałoby się opłacać siedzenie i wstawanie w nocy, żeby pokonać rywalki większą liczbą prób, co w konsekwencji będzie prowadzić do większej liczby zwycięstw.
Weźmy przykład:
Osoba A robi świetne stylizacje, ale rzadziej wchodzi do gry, wzięła udział w konkursie piękności 200 razy, z czego 150 wygrała
Osoba B robi kiepskie stylizacje, ale cały czas wchodzi do gry, pilnując Areny Mody co około 2 godziny, wliczając wstawanie w nocy. Wzięła udział w konkursie piękności 1000 razy, z czego wygrała 300 razy.
Osoba A ma wyraźnie lepiej oceniane stylizacje (skuteczność 75%, przy 30% osoby B), ale to osoba B będzie wyżej w rankingu, ze względu na to, że poświęciła znacznie więcej czasu na grę, i chciało jej się nawet wstawać w nocy, zapewne kosztem zaniedbania czegoś w realnym życiu.
Ogólnie jako całość, zmiany w grze wprowadziły kilka interesujących rzeczy, ale też sporo takich, które zniechęcają do dalszej gry. Niestety raczej nie będzie się dało obejść tego, że gra premiuje te użytkowniczki, które siedzą dłużej w grze i wchodzą częściej, wliczając np. wstawanie w nocy (żeby zbić energię, zarówno pomarańczową, jak i niebieską), czy logowanie się regularnie w godzinach swojej pracy/szkoły/uczelni (w tym samym celu).
Ale kilka rzeczy faktycznie można by dopracować (tak jak napisałam powyżej).