Zauważyłam, że od pewnego czasu kluby i ich działalność zaczyna, niestety, zamierać, i chciałabym, żeby urozmaicić grę dodając nowe funkcje i możliwości dla nich. Pozwoliłoby to wzmocnić budowanie tożsamości klubowej i wzajemnej współpracy pomiędzy członkiniami, a i na pewno uatrakcyjniłoby grę.
Obecnie, jedyną formą interakcji między klubami jest walka, których teraz jest bardzo mało, pomijając te, w których atakujący klub chce celowo przegrać, np. żeby zejść niżej z renomą
Kiedyś, dawno temu dość często zdobywało się puchary, atakując inny klub, można też było czasem zdobyć puchar z pokazu mody. Niestety te czasy się skończyły i teraz znaczna większość silnych klubów się ustabilizowała, mając pełne 5 pucharów i brak możliwości zdobycia nowych, a te mniejsze, ze słabszymi członkiniami i statystykami, nie mają szans ich ruszyć.
Co można by zatem wprowadzić, aby ożywić kluby? Moje propozycje poniżej:
Eventy, w których uczestniczki mogłyby startować i zdobywać punkty (lub inne rzeczy) jako klub, a nie tylko każda osoba dla siebie - rywalizując z innymi klubami, który zdobędzie więcej punktów, przykładowo członkinie klubu, który przez czas trwania wydarzenia uzbiera najwięcej punktów otrzymują specjalne ubranie lub jakiś inny bonus, 2. miejsce - mniejszy bonus, 3. miejsce - coś jeszcze itd.
Eventy klubowe bez rywalizacji - pracujemy na ogólny wynik jako klub i zdobywamy punkty lub inne rzeczy - i po uzbieraniu określonej liczby punktów przez klub - albo on, albo wszystkie jego członkinie dla siebie, otrzymują określony bonus.
Mogłoby to wyglądać np. tak, że mamy wydarzenie z prezentami, ale zdobywane są one nieco inaczej niż zwykle, np. przez tydzień zbieramy serduszka (lub inne rzeczy) jako klub i podliczamy ich wspólną ilość, po czym powiedzmy:
- za każde 100 uzbieranych serduszek każda członkini po zakończeniu wydarzenia otrzymuje 1 mały prezent,
- dodatkowo za każde 500 otrzymuje średni, a za każde 2500 duży (liczby oczywiście mogą być inne)
Inna możliwość to podliczenie liczby zdobytych serduszek i - powiedzmy:
- jeśli klub uzbiera ich przez tydzień przynajmniej 10000, to przez 2 tygodnie od zakończenia wydarzenia jego członkinie otrzymają +1 do max energii, jeśli przynajmniej 25000 to +2, a 50000 = +3 (oczywiście liczby lub bonusy mogą być inne).
Wydarzenia lub konkursy, w których każdy klub mógłby wystawić kilkuosobową reprezentację, która miałaby określone zadanie i wygrałaby ta, która wykonałąby je jak najlepiej, lub jak najszybciej.
Powiedzmy - każdy klub miałby 4-osobową drużynę, i trzeba byłoby zbierać klocki określonych kolorów (tak jak w wydarzeniu z klockami). Wygrywa ten zespół, który w określonej liczbie ruchów łącznie uzbiera ich najwięcej (każdy gracz układa klocki na osobnej planszy, ale liczy się łączny wynik całej drużyny).
Możliwość innej interakcji pomiędzy klubami niż walka - np. dyplomacja, sojusze, wymiany członkiń lub pucharów.
Można by wprowadzić dyplomację pomiędzy klubami - powiedzmy:
- sojusz pucharowy - kluby w sojuszu posiadają obopólne korzyści z pucharów zaprzyjaźnionego klubu, ale trwa to określony czas - np. kilka dni - i każde zawarcie sojuszu kosztuje odpowiednią sumę klubowych dolarów/szmaragdów/diamentów oraz w danej chwili klub może mieć sojusz tylko z jednym innym klubem
- sojusz wojskowy - wspólne wypowiedzenie walki innemu, trzeciemu klubowi, do ataku ruszyłyby jednocześnie członkinie dwóch klubów, broniący się klub także może znaleźć sojusznika, z którym wspólnie by się bronił. Jeśli w czasie takiej walki atakujące kluby zdobędą puchar, to to, do którego z nich trafi byłoby losowe (chyba że jeden lub oba kluby nie mają wolnego miejsca na puchar)
Możliwość budowy i rozbudowy siedziby klubu, w tym różnych budowli] - powiedzmy, tawerna, sklep, fortyfikacja, sala do pokazów mody, klubowy gabinet stylistki i inne (tu jest spore pole do manewru odnośnie tego, co dana budowla miałaby dawać klubowi - bonusy i/lub inne dodatkowe możliwości) - w grę wchodziłoby też ulepszanie budowli, aby dawały lepsze korzyści - np. tawerna 1. poziomu, 2. poziomu itd.
Inne pomysły - w dyskusji w tym wątku każdy może przedstawić swoją własną propozycję
Wątek przeniesiony do odpowiedniego działu // Casandra
Więcej możliwości dla klubów
Re: Więcej możliwości dla klubów
Pierwsza propozycja faworyzuje kluby w których jest więcej tzw. diaxiar, bo zakładam że im droższa rzecz np. w kolekcji lub im więcej rzeczy z eventu to tym więcej punktów. A zwykle to co najdroższe jest za diamenty. Tak samo z eventów można zdobyć więcej posiadając diamenty.
Sposób współpracy bez rywalizacji nie jest taki głupi.
Natomiast koalicje mamy już teraz , tyle, że nieformalne, kiedy trzeba kogoś poprzeć na podia. Ale takie formalne sojusze byłby korzystne dla mniejszych klubów, które chciałaby wyzwać silniejszy. Ale pod warunkiem, że te mniejsze będą rzetelnie pracowały choćby nad statystykami członkiń.
Co do rozbudowy klubu, myślę, że zrobiłoby się z tego drugie mieszkanie, ale możliwość meblowania własnej siedziby podoba mi się.
Sposób współpracy bez rywalizacji nie jest taki głupi.
Natomiast koalicje mamy już teraz , tyle, że nieformalne, kiedy trzeba kogoś poprzeć na podia. Ale takie formalne sojusze byłby korzystne dla mniejszych klubów, które chciałaby wyzwać silniejszy. Ale pod warunkiem, że te mniejsze będą rzetelnie pracowały choćby nad statystykami członkiń.
Co do rozbudowy klubu, myślę, że zrobiłoby się z tego drugie mieszkanie, ale możliwość meblowania własnej siedziby podoba mi się.
Więcej możliwości dla klubów
Z klubami to raczej nic nie zrobią, bo za dużo włożyli do nowej opcji dom gwiazd, a za niedługo będą wesela. Zrobienie kolejnej opcji równa się dodatkowy koszt. Możemy sobie pisać miliardy propozycji o klubach, ale i tak się nic nie zmieni.
My lady:
Kaja
„Nie oskarżaj niewinnych ludzi...zwłaszcza, których nie znasz. Bądź odważny i napisz, co ode mnie, chcesz. W internecie i w grze... zawsze jestem sobą”.
-------------------
„Nie mieszkam w Korei Północnej i nie zamierzam ukrywać swoich poglądów.
Nie dla mnie życie w cenzurze”.
-----------------
Soy una mujer y es normal que me guste el maquillaje.
Ella usa todas las ventajas de ser mujer.
Fin de la discusión sobre este tema.
Kaja
„Nie oskarżaj niewinnych ludzi...zwłaszcza, których nie znasz. Bądź odważny i napisz, co ode mnie, chcesz. W internecie i w grze... zawsze jestem sobą”.
-------------------
„Nie mieszkam w Korei Północnej i nie zamierzam ukrywać swoich poglądów.
Nie dla mnie życie w cenzurze”.
-----------------
Soy una mujer y es normal que me guste el maquillaje.
Ella usa todas las ventajas de ser mujer.
Fin de la discusión sobre este tema.
- LaFemmeNikita
- Miss Trzepaka
- Posty: 340
- Rejestracja: 27 cze 2015, o 11:15
Re: Więcej możliwości dla klubów
Kluby to najbardziej zaniedbany element gry i to jest już nawet dziwne, że producent tego nie zauważa.
Myślę, że problem stanowi też fakt, że klub można rozwinąć na 200 poziom i koniec, w wyniku czego mamy kilkanaście klubów rozwiniętych na maksa, różniących się tylko pucharami. Gdyby kluby dało się rozwijać dalej, wtedy byłaby rywalizacja na nowo.
Może trzeba dodać jakieś inne, nowe puchary, dające nowe możliwości, a jeżeli chodzi o stare to wprowadzić np. platynowe dające +4 do energii, +4 minuty szybsze jej ładowanie, 4 próby więcej w kartach itd.
Już nie raz były głosy aby coś takiego wprowadzić. Regelinda ma rację, że będzie problem z diaxiarami. Klub który w swoich szeregach będzie miał ich najwięcej ma niemal pewne pierwsze miejsce. Gdyby pokombinować może dałoby się to jakoś ominąć, trzeba po prostu pomyśleć jak, bo pomysł sam w sobie fajny. Może trzeba by było robić taki event na tyle często by nie opłacało się na niego ciągle wydawać diamentów.Eventy, w których uczestniczki mogłyby startować i zdobywać punkty (lub inne rzeczy) jako klub, a nie tylko każda osoba dla siebie
Na pewno takie eventy spowodowałyby, że każdy chciałby być w dobrym klubie a że ilość wolnych miejsc w takich klubach jest ograniczona wiele osób podciągnęło by w końcu własne kluby. No ale, dochodzi problem graczy, którzy nie wydają diamentów i nigdy nie zbudują dobrego klubu. Oni z takich eventów byliby właściwie wykluczeni, z czasem gra mogłaby ich zniechęcić i przestaliby grać.Eventy klubowe bez rywalizacji
Myślę, że problem stanowi też fakt, że klub można rozwinąć na 200 poziom i koniec, w wyniku czego mamy kilkanaście klubów rozwiniętych na maksa, różniących się tylko pucharami. Gdyby kluby dało się rozwijać dalej, wtedy byłaby rywalizacja na nowo.
Ten pomysł mi się niezbyt podoba. Fałszuje rzeczywistość, bo klub może mieć 5 albo 10 dobrych graczy którzy odwalą całą robotę, a korzyści ma cały klub, w tym tzw. martwe dusze, które trzymane są w klubie ze względu na statystyki, a się w nim nie udzielają. Moim zdaniem chodzi o to, aby klub funkcjonował jako całość. Nie powinien mieć słabych punktów. Gdy klub przegra, bo były w nim np. trzy nieaktywne osoby, to wtedy ktoś pomyśli, że trzeba je wymienić na osoby aktywne jeżeli chce się coś wygrać w następnym konkursie. W ten sposób skończy się siedzenie w przytulnym klubie i nic nie robienie.Wydarzenia lub konkursy, w których każdy klub mógłby wystawić kilkuosobową reprezentację, która miałaby określone zadanie i wygrałaby ta, która wykonałąby je jak najlepiej, lub jak najszybciej.
Przydałaby się, ale sojusze pucharowe to chyba przesada, podobnie z tymi sojuszami wojskowymi. Przeciętne klubu zapominają, że dobry klub, gdy posiada 5 pucharów ma -50% do statystyk popularności w klubowych walkach. Wystarczy mieć puste konto pucharowe i wyzwać taki silniejszy klub. Szanse na zwycięstwo nie są wcale takie małe. Niektórym to się już chyba po prostu nie chce wyzywać na te wojny, bo to dużo zachodu jest z tym, trzeba odpalać bonusy, mobilizować graczy, aby się zapisali, a nie wiadomo przecież czy się wygra, a jak już się wygra to nie wiadomo czy zdobędzie się puchar, a jak już się zdobędzie to nie wiadomo czy ten który chcemy Większość klubów jest chyba zadowolona z tego co ma. Nie mam sensu wymieniać jednego pucharu na inny tylko po to by zyskać jedną energię więcej czy o 1 minutę szybsze ładowanie energii.Możliwość innej interakcji pomiędzy klubami niż walka
Może trzeba dodać jakieś inne, nowe puchary, dające nowe możliwości, a jeżeli chodzi o stare to wprowadzić np. platynowe dające +4 do energii, +4 minuty szybsze jej ładowanie, 4 próby więcej w kartach itd.
Może ktoś by chciał coś takiego, mnie jakoś takie rzeczy nie interesują.Możliwość budowy i rozbudowy siedziby klubu, w tym różnych budowli
- Katriel Tremaine
- Miss Wakacji
- Posty: 1825
- Rejestracja: 4 lut 2016, o 19:45
- Lokalizacja: Shirogane
Re: Więcej możliwości dla klubów
Gra się ostatnio trochę zmieniła i cały czas zachodzą zmiany, być może w końcu przyjdzie czas na reformę w klubach. Popieram dalszy rozwój klubów, jednak czego bym nie chciała, to zwiększenia liczby osób możliwych do przyjęcia. Wszyscy wiemy, że znalezienie odpowiednich osób do klubu nie jest takie proste, więc skoro 50 osób to ciężkie zadanie, większa liczba byłaby zadaniem jeszcze trudniejszym. Co do zadań klubowych, to mam mieszane uczucia, ponieważ jeśli będziemy wyznaczać osoby do reprezentacji sami, to zawsze będą to te same, aktywne i najsilniejsze osoby, korzystali by wszyscy a robotę odwalali by nieliczni. Z kolei gdyby to system dobierał, to mogłoby się tak zdarzyć, że trafiły by się same mniej aktywne osoby. Takie rozwiązanie pozwoliłoby zrobić przesiew aktywnych i nieaktywnych osób, ale i tak byłoby frustrujące.
W każdym razie zmiana jest potrzebna.
W każdym razie zmiana jest potrzebna.
Jestem kotem, co oznacza, że jestem leniwa z natury...
Re: Więcej możliwości dla klubów
Mi się pomysł z eventami dla klubów bardzo podoba, to by była świetna motywacja dla członkiń żeby brać udział w życiu klubu, ale także częściej by się logowano do gry, kupowano diamenty do eventów i gra sama by na tym zyskała
Silversoul Wiceliderka Klubu Moonlight Ladies